Veelgestelde Vragen

Index (Klik om naar het antwoord toe te gaan)

#1 Wat moet ik weten als ik de batterij voor het eerst in gebruik neem?
#2 Hoe kan ik herkennen of mijn batterij aan vervanging toe is?
#3 Hoe lang heb ik garantie op de batterij?
#4 Hoeveel bedragen de verzendkosten?
#5 De betaling via iDEAL / PayPal is niet gelukt, wat moet ik doen?
#6 Moet ik thuisblijven om mijn batterij te ontvangen?
#7 Mijn bestelde batterij werkt niet goed, wat moet ik doen?
#8 Ik heb de verkeerde batterij besteld, wat moet ik doen?
#9 Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik een kopie ontvangen?
#10 Waar vind ik mijn ordernummer en klantnummer?
#11 Ik heb de verkeerde gegevens opgegeven, wat nu?
#12 Ik zoek een batterij die niet in het assortiment staat, kunnen jullie die leveren?
#13 Wat is mAh en waarom hebben sommige batterijen meer mAh dan mijn batterij?

#1 Wat moet ik weten als ik de batterij voor het eerst in gebruik neem?

De batterijen die wij leveren zijn doorgaans voor zo'n 50% tot 80% opgeladen. De batterij kun je direct in gebruik nemen zonder het toestel eerst op te laden.
Voor een optimale werking van de batterij dien je de batterij te kalibreren. Dit doe je door de batterij volledig te gebruiken totdat het toestel zichzelf uitschakelt. Wanneer het toestel zichzelf uitgeschakeld heeft, dien je de batterij volledig op te laden naar 100%. Door dit proces zo'n 2 tot 3 keer te herhalen, zal het toestel een nauwkeurige indicatie van de capaciteit weergeven en optimaal werken.

#2 Hoe kan ik herkennen of mijn batterij aan vervanging toe is?

Een Lithium-Ion batterij kan gemiddeld zo'n 300 tot 500 keer op- en ontladen worden voordat verlies in capaciteit merkbaar wordt. Dit is meestal na 1 à 2 jaar.
Je zult merken dat de batterij op dat moment meerdere malen per dag opgeladen moet worden, de duur van het opladen langer of korter is dan je normaal gewend bent, het telefoontoestel foutmeldingen geeft of het toestel spontaan uitvalt terwijl de indicator aangeeft dat er nog genoeg capaciteit beschikbaar is. Dit zijn typische kwalen die aangeven dat je de batterij moet vervangen. Na het vervangen van de batterij zul je merken dat je weer veel langer met je telefoontoestel kunt werken.

#3 Hoe lang heb ik garantie op de batterij?

De levensduur van een batterij is sterk afhankelijk van het aantal op- en ontladingen. Wij hanteren een garantie van 3 maanden. Mocht de batterij na 3 maanden defecten vertonen, neem dan contact met ons op. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn met de producten die wij leveren en zullen ongetwijfeld een gepaste oplossing vinden.

#4 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor zowel Nederlandse klanten als Belgische klanten brengen wij geen verzendkosten in rekening. Het maakt dan ook niet uit of je 1 of 100 batterijen bestelt.

#5 De betaling via iDEAL / PayPal is niet gelukt, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat de betaling via iDEAL of PayPal niet is gelukt en je het niet voor elkaar krijgt de betaling alsnog te voldoen. Geen zorgen hierover, deze bestellingen zullen na enige tijd automatisch verwijderd worden en uit je bestelgeschiedenis verdwijnen. Hier krijg je naderhand geen rekening van thuis gestuurd.
Om de batterij(en) wel te bestellen, kun je opnieuw een bestelling plaatsen en op de normale wijze te voldoen.
Schrijf het bedrag van de mislukte bestelling dus niet over op ons rekeningnummer!

Mocht het nogmaals niet lukken, neem dan contact met ons op.

#6 Moet ik thuisblijven om mijn batterij te ontvangen?

Alle bestellingen tot 250 gram (circa 5 batterijen) verzenden wij middels PostNL briefpost. Je hoeft dus niet thuis te blijven of je bestelling op werk te laten afleveren. Bestelling vanaf 250 gram batterijen versturen wij middels aangetekende post/UPC.

#7 Mijn bestelde batterij werkt niet goed, wat moet ik doen?

Ondanks de kwaliteit van onze producten en de zorgvuldigheid van onze leveranciers, kan het voorkomen dat een nieuwe batterij niet voldoet aan jouw verwachtingen. Het kan zijn dat de batterij nog niet optimaal werkt met het toestel, zorg daarom altijd dat je een kalibratie uitvoert.

Mocht dit niet werken, dan kun je de batterij binnen 7 werkdagen, inclusief een kopie van de factuur en een volledig ingevuld retourformulier (Klik hier om het retourformulier te downloaden), retourneren naar:

E-Shops BV
Retouren
Postbus 1067
2400 BB Alphen a/d Rijn

Indien je de envelop nog in je bezit hebt, dan kun je deze gebruiken. Vermeldt "retour afzender" op de envelop inclusief het retouradres op de achterkant van het briefstuk. Op deze wijze hoef je geen portokosten te betalen voor het retourneren van de retourzending. Wanneer je de envelop niet meer in je bezit hebt, dien je het poststuk voldoende te frankeren. Deze kosten worden niet vergoed.

Zodra wij de retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd op basis van serienummer en werking, zullen wij een nieuwe batterij toesturen.

Ons streven is om de retourzending binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Zodra de retourzending is verwerkt en verzonden, ontvang je een bevestiging per e-mail op het opgegeven e-mail adres.

#8 Ik heb de verkeerde batterij besteld, wat moet ik doen?

Wanneer je een verkeerde batterij hebt besteld, kun je deze 7 werkdagen na ontvangst inclusief een kopie van de factuur en een volledig ingevuld retourformulier (Klik hier om het retourformulier te downloaden) retourneren naar:

E-Shops BV
Retouren
Postbus 1067
2400 BB Alphen a/d Rijn

Indien je de envelop nog in je bezit hebt, dan kun je deze gebruiken. Vermeldt "retour afzender" op de envelop inclusief het retouradres op de achterkant van het briefstuk. Op deze wijze hoef je geen portokosten te betalen voor het retourneren van de retourzending. Wanneer je de envelop niet meer in je bezit hebt, dien je het poststuk voldoende te frankeren. Deze kosten worden niet vergoed.

Zodra wij de retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd op basis van serienummer en werking, zullen wij, na verrekening van de eventuele extra kosten en administratiekosten van € 2,95, het aangegeven product opsturen. Vergeet dus niet duidelijk aan te geven welk product je dient te ontvangen.

Ons streven is om de retourzending binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Zodra de retourzending is verwerkt, sturen wij een bevestiging per e-mail naar het opgegeven e-mail adres.

#9 Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik een kopie ontvangen?

Dat kan door onder uw klantgegevens te klikken op de optie "De bestellingen die ik geplaatst heb bekijken". Daar kun je een kopie van je factuur downloaden.

#10 Waar vind ik mijn ordernummer en klantnummer?

Op de (kopie)factuur kun je het ordernummer en het klantnummer vinden.

#11 Ik heb de verkeerde gegevens opgegeven, wat nu?

Wanneer je de verkeerde gegevens hebt opgegeven, dien je direct (telefonisch) contact met ons op te nemen. Wanneer je dit niet tijdig doet, kan het zijn dat je bestelling al is verzonden en dan zijn wij niet meer in staat om aanpassingen door te voeren.

#12 Ik zoek een batterij die niet in het assortiment staat, kunnen jullie die leveren?

Neem even contact met ons op en vermeld duidelijk het type batterij en toestel waar het om gaat. Wij kunnen vrijwel elk type batterij leveren maar hebben sommige batterijen niet altijd op voorraad of opgenomen in ons assortiment.

#13 Wat is mAh en waarom hebben sommige batterijen meer mAh dan mijn batterij?

Het aantal mAh, ook wel ampère-uur genoemd, van een batterij geeft de capaciteit aan. Hoe meer mAh een batterij heeft, des te meer stroom heeft de batterij opgeslagen en des te langer kan een toestel op een volledig opgeladen batterij werken.

Sommige batterijen hebben meer mAh dan de batterijen die standaard bij het toestel komen. Dit is dus gunstiger voor het gebruik van het toestel omdat je het toestel dan langer kan gebruiken.

Volgende
Snel iPhone batterij zoeken
 
Bijv: batterij iPhone 4s.
Geavanceerd zoeken
Levering
Verzending